19 Ekim 2009 Pazartesi

Günlük İngilizcede Sikça Kullanılan Yapilar

Günlük İngilizcede Sikça Kullanılan Yapilar ;

I'm sure: Eminim.

I'm sure of it: Ondan eminim.

More or less: Aşağı yukarı.

So much the better!: Daha iyi ya! İsabet!

You seem to be out of sorts: Keyifsiz görünüyorsunuz.

Take it easy: 1-Kolay gelsin. 2-Aldırma! Boş ver!

It is not a question of that: Mesele o değil.

Mind your own business: Siz kendi işinize bakın.

It's none of your business: Sizin üstünüze vazife değil, sizi alakadar etmez.

What is the matter?: Ne var? Ne oldu?

What is the matter with you?: Neyiniz var?

more than one: Birden fazla

I'll miss you very much: Sizi çok özleyeceğim.

I missed the bus: Otobüsü kaçırdım.

so so: Şöyle böyle.

off and on: Bazan, arasıra

It is on the tip of my tongue: Dilimin ucunda

He feels quite down in his mouth: O çok üzgün, çok kederli.

Come along. : Haydi, çabuk!

That's all for now: Şimdilik bu kadar.

break: Mola, teneffüs.

to be over: to finish; bitmek, sona ermek.

The break is over: Teneffüs, mola sona erdi.

tea break: Çay molası.

coffee break: Kahve molası.

Let's have a tea break: Haydi bir çay molası verelim.

This has nothing to do with me: Bunun benimle bir alakası yok.

So much the worse for him!: Yazıklar olsun ona!

It doesn't make any difference: Hiç fark etmez.

It doesn't matter: Zararı yok, fark etmez.

It's of no consequences: Önemi yok.

Get on with it!: Başla! Devam et!

It's for the best: Böylesi en hayırlıdır.

That's the worst of it!: Bu olabileceğin en kötüsüdür.

So it seems: Öyle görünüyor.

It can't be helped: Elden birşey gelmez.

It was to be expected: Beklenirdi.

You will be 'for it: Azar işiteceksin!

In this case: Bu durumda

So called: Güya,

As far as I know: Bildiğime göre,bildiğim kadarıyla

As for me: Bence, bana göre

Any time: Ne zaman olursa, ne zaman isterseniz

Time after time: Zaman zaman

Now and then: Ara sıra

Occasionally: Fırsat buldukça

Frequently: İkide bir,sık sık

Very seldom: Çok nadir

Kolay gelsin ! ; Take it easy !

Sen de gör ! ; And the same to you !

Güle güle kullan, veya hayırlı olsun ; Birbirine çok yakın kalıplar, bu yüzden söyle diyebiliriz yeni bir sey alan bir kişiye örnek olarak; Güle güle kullan veya hayırlı olsun anlamında, Congratulations./ May it go well.

Sana ne ! ; That's none of your business .

Bana ne ! ; Bunun icin tavsiye So What (ayni karisilikta olmasada) "ne var ya ne" anlaminda kullanilir. veya "Its nothing to do with me"
It`s not my business, it`s not my problem veya I`m not interested (ilgilenmiyorum) kullanilir ...

Bakar misiniz ? ; Excuse Me ?

Cok yaşa ! ; God bless you !

Gecmis olsun. ; Get well soon.

Afiyet olsun. ; Good appetite.

What's up? ; Naber ?

This is bullshit! - Bu sacmalik !

Let me say something.. ; Bir sey diyeceğim ..

Tell the truth ; Dogruyu soyle!

[b]You hear that? ; Duydun mu?

How nice can that be ? ; Ne kadar iyi olabilir ki !?

Keep your promise! ; Sozunu tut!

Forgive me! ; Affet !

You should defend me ! - Beni savunmalisin !

Don't take sides! - Taraf tutma!

How's your studies? - Derslerin nasil?

Can you be open with me? - Benimle acik ol !

I wana be open with you . - Seninle acik konusmak istiyorum .

Don't need to say much! - Fazla soze ne gerek!

I'm bored of this conversation. - Bu konudan sıkıldım.

I'm bored of this place !- Bu mekandan sıkıldım.

Birşey değil ! Not at all, No worries, That's Ok, That's Alright, No Problem, You're welcome..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder